woensdag 25 maart 2015

Plezier en meer!

"Rust, ontspannen en plezier" 

Daar baseer ik al mijn trainingen met Athos op.
Wanneer ik onrustig ben, ben ik nooit helemaal ontspannen en verlies ik snel het plezier op dat moment.

Zo, dat typ ik even kort en bondig!

Wanneer ik niet helemaal relaxt/ontspannen en blij ben, dan is Athos de eerste die er wat van zegt.
Zijn manier van doen en reageren laat mij zien hoe hij mij spiegelt. 
Soms is dit heel erg confronterend, want zo wilt niemand zijn toch?

- Plezier, ontspannen en... chill!"-


Athos is een brave, maar ook speelse ruin die graag aan het werk wilt gaan.
Drie dagen achter elkaar vrij, dat vind hij echt niet leuk. 
Dan is hij op dag vier drammerig, jaloers naar de aandacht die andere paarden wel krijgen en heel snel zuur in omgang.
Echter kon dit niet anders, toen hij twee weken geleden op rust moest van mij.
Gelukkig kan hij alweer een weekje aan de gang.

Athos is ook een goudeerlijke pony. 
Hij accepteert mijn fouten, mijn mindere kanten en toch wilt hij blijven samen werken. 
Als ik bijvoorbeeld ga rijden in de bak en er komen meer mensen bij, dan kan ik enorm verkrampen.
In mijn gedachten ben ik dan meer bezig met 'de rest' om ons heen, dan met het lekker rijden.
Wat Athos dan mooi laat zien, want hij loopt dan toch wat stijver dan wanneer we alleen zijn.
Op zo'n moment, wanneer de bak door meerdere in gebruik is, is het voor mij juist de kunst om nog steeds lekker rond te rijden. 
Heel soms kan ik me afsluiten van 'de wereld' en ben ik gewoon lekker bezig. 
(en dit wil ik gaan vergroten ;) )

Gelukkig ben ik vaker in de week alleen in de bak bezig en dan gaan de trainingen zo lekker!
Dan ben ik minder afgeleid, super geconcentreerd en super blij omdat het zo goed gaat.

Deze maand wil ik mezelf de kans geven, dat ik ook met meerdere mensen in de bak gewoon lekker kan rijden. Want het maakt Athos niks uit. Hij wilt alles doen, mits ik geen twijfels heb.

Vandaag gaan we lekker 'grondwerken' en 'spelen'. 
Dat houdt in: Plezier,  gekkigheid, uitdaging en voor al: veel snoepjes voor Athos.
Ik heb er nu al zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten