maandag 9 maart 2015

"Een kijkje in de keuken"

Welkom!!!

Deze blog heb ik gemaakt, omdat ik graag mijn gedachten wil opschrijven en delen met de mensen die nieuwsgierig zijn naar de manier van trainen van Athos en mij.

Athos is een werklustige haflinger die ook van afwisseling houdt.
In Mei dit jaar wordt hij 8 jaar en in September zijn we al vier jaar een combinatie.
Met zijn 1.48 schofthoogte is hij een groter type haflinger.
Hij is gek op aandacht, soms snel jaloers, tikkeltje eigenwijs maar vooral heel lief!

[ Athos op de vroege Zondag morgen ]

Ik ben Devica, een vrolijke meid die dol is op haar maatje.
Samen leren we veel en halen we het beste uit ons naar boven!

Als ik Athos opzadel, dan heb ik een doel voor ogen. 
"Lukt dit vandaag?"
Dan wil ik iets bereiken, wat de vorige keer nog niet helemaal haalbaar was of het herhalen van de vorige keer.
En in dit stukje van mijn denkwijze, blokkeer ik mezelf al.
Wat Athos mooi laat zien onder het rijden.
Hij kan het allemaal, alleen is het voor mij de kunst om het samen te doen.

Momenteel verdiep ik mij in het vinden van mijn ruitergevoel.
Wat bedoel ik met mijn ruitergevoel?
Ik, als een controlfreak, hou meer spanning vast dan ik zou willen.
Het is lastig om te ontspannen, als je wat drukker bent in je hoofd.
Tijdens het rijden zou ik graag willen "denken en doen" .
Of te wel: 
Ik denk aan verzamelen van de draf en direct voel ik verschil in de passen van mijn 'danspartner' .

Loslaten en echt gaan voelen, vind ik in het begin van de training nog erg lastig.
Hoe langer we bezig zijn met de training hoe meer ik begin te communiceren met Athos.
Waarnaar ik mijn denkwijze aanpas en begin te ontspannen.
Het is een bijzonder gevoel, wanneer ik ontspan en Athos beter begint te lopen.
Op dat moment voel ik dat we een eenheid worden en kan ik de ene oefening na de andere rijden.


[Samen een eenheid]

Met deze blog wil ik jullie graag mee nemen in de trainingen die wij beleven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten