maandag 28 september 2015

Afwisseling en plezier!

Afgelopen weekend.

Wanneer ik langs de stallen loop,  kan ik vaak vanaf de bak snel even naar mijn grote vriend kijken die in de paddock staat.
En daar stond hij dan, heerlijk te rusten in het zonnetje.
Met zijn hoofd lekker naar beneden, en billen in de wind (meer een briesje vandaag).
De andere 28 (of zelfs meer ;) ) paarden stonden er vrijwel net zo bij.
De een meer slapende, dan de ander. De rust die heerst bij deze stal is echt uniek.
- Er is echter een paard, die wakker is en kijkt naar de staldeur. -

(Athos, wanneer hij niet aan het werk is. Bezig met verwerken van alle informatie, prikkels en... )
Lekker uitrusten! Zeer belangrijk!


Stanley staat allert.
Hij zal vast de auto gehoord hebben en staat nu te wachten op een teken.
Het teken van een fluitje of een "Heej Stann!!!".
Wanneer ik het fluitje laat horen, zie ik direct dat Athos zijn oren wakker zijn.
Zijn hoofd schiet omhoog, terwijl zijn ogen zoeken naar de plek waar het fluitje vandaan kwam.
En dan hebben we contact, ik zie dat hij me gevonden heeft.
-Hij heeft er weer zin in!-

(Onze grote vriend Stanley ziet alles!)


Dit weekend heb ik gereden met de barebackpad.
Waarom een barebackpad?
Om voor mezelf weer te voelen, hoe mijn balans is zonder zadel.
Om te voelen hoe Athos werkelijk beweegt onder mij.
En natuurlijk voor de afwisseling!
Deze week merkte ik dat Athos toe was aan andere prikkels, andere training dan normaal.
Daarom zette ik een hindernis in de bak, daarmee maak ik hem altijd blij!


En blij was hij zeker. Hij had er zelfs heel veel zin in.
Ondanks mijn zoekende balans, zijn we een paar keer over de hindernis gereden.
Zoals altijd, zette hij zijn beste beentje voor.

Vanavond hebben we weer springles.
Ik hoop dat er iemand is, die foto's kan maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten