zondag 30 oktober 2016

De basis van cordeo rijden!

Hoi hoi!!

Zeg eens eerlijk: heb je al met de cordeo gereden?
Of zit je nog te wachten op het moment dat je denkt: Nu koop ik hem ook!

Er is weer veel gebeurd bij Athos en mij.
Vorige week hebben wij bij de binnenmanege van Ruiterhuis Bosgra, onze eerste demo-show ooit gegeven!!
Ik was gevraagd door Sonja (zij is van F.R.A. -Freedom Riding Articles) om samen met Athos langs te komen, om te laten zien hoe wij beginnen met cordeo rijden.
Vet gaaf natuurlijk!!


Hoewel ik presenteren heel leuk vind, vond ik dit toch best een beetje spannend.
Maar gelukkig namen mijn zenuwen het niet over, want wat heb ik kunnen genieten!!
Athos was heel geïnteresseerd in het "hele gebeuren" en liet zich van zijn beste kant zien.
Eerst heb ik samen met Sonja uitgelegd hoe wij grondwerken of loswerken.
Paardje lekker los in de bak en zonder tuig of hulpmiddel, toch stelling en buiging kunnen vragen.

Daarna heb ik Athos opgezadeld en uitgelegd waar ik met mijn trainingen op let.
We hebben dit kunnen laten zien met een hoofdstel met bit, sidepull maar uit eindelijk ook met de cordeo rijring!
Athos deed met ieder hoofdstel braaf iedere oefening wat ik van hem vroeg, al was mijn stuur soms wel even ver te zoeken met de cordeo ;) .
We zouden ook een sprongetje nemen, maar de eerste keer ging Athos er toch echt langs.
Met de cordeo heb je duidelijk minder stuur met het hoofd/hals dan een (bitloos)hoofdstel.
Maar we hebben de hindernis wel kunnen springen!!
Met dank aan Sonja, die iets dichter er bij ging staan, zodat wij beide steun hadden om mooi over het midden van de hindernis te kunnen springen.


In actie met de FRA rijring Anka!
Al met al hebben we wel goed kunnen laten zien aan de mensen die kwamen kijken.
Vooral de basis dingen konden we goed demonstreren.
Links om, rechts om, halt houden, achterwaarts (wat dit keer wat moeilijker ging dan thuis).
Stap, draf, galop, het was allemaal geen probleem.

Wat is het toch fijn om zo'n werkwillig paard te hebben, die graag zijn beste beentje voor zet.
Hij gaf niks om al die mensen, applaudisseren? Dat vond hij ook prima.
Ik had nooit gedacht, dat hij zo cool in het hoofd zou zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten